Friday, December 5, 2008

İçimi kıydın ıssız adam...

peşin peşin uyarayım, spoyler var. sonra bozuşmayalım firatcim. okuyacaksan kendi rızanla oku yani, kağıt imzalatcam sorumluluk kabul etmem diye. neyse başlıyoruz:

Gittik gördük ıssız adamı. pek de ıssız değildi gerçi, hınca hınç kalabalık bir salonda izledik.

E peki nedir? Film işte. 6 bucuk veririm 10 uzerinden (ki bol not verdim bence). Ne bayildim, öldüm bittim, ne de nefret ettim. Okey yani, hatta okeyin üstü bir film, tamam hoşça vakit geçirdik, burulduk az biraz, sinemamizdaki romantik komedimsi film açığına yönelik hoş da bir çalışma, taaamen atıyorum mesela amerikalı eleştirmen tabiriyle: "a light hearted drama!"

Ama abicim, nedir bu bitmek tükenmek bilmeyen ıssız adam muhabbetleri? Filmden sonra film içimi kıymaya başladı vallahi. Herkesin facebook status'u ıssız adam falan. Sanki herkes hayatının en önemli sözünün duymuş gibi "sen dizime yattın, ben bi hikaye anlattım ve sen büyüdün" falan diyo. Ne demek ki o? Hayır tamam, ben şahsen yüzeysel bi insan olabilirim, bu laftaki derin manayı ya da "ölüm tatlı geliooo" metaforundaki yüce felsefeyi göremiyor ve bunları klişe olarak addediyor olabilirim ama bi allan kulu da çıkıp, "ben şahsen şunu şunu anladım bu laftan" da demiyo doğrusu. Oh yeaa, vat e fantastik şagazu, veri intellekçuil tarzında bi durum var ortada gibi geliyor bana yoksa şüphen mi var?

Ve ayrıca, samimiyetlen soyluyorum ki devrik cume + anlasilmaz metafor olayi, eger siir ortaminin disinda ise beni biraz kusturuyor. facebook'taki ıssız adam gruplarina falan bakiyorum mesela ve böğk diyorum... Soyle laflar okuyorum mesela: "ben bir ıssız adamım, ada'sını arayan..." Böğk böğk böğk.

Vıcık vıcık romantizm oldu her yanımız, alla belamı versin.

Nedir yani? tüm erkeklerimiz kadınların agzina sican birer issız adam olmak istemiş de, tüm kadınların hayatından da agza sican bir ıssız adam mı geçmiş? Bu mudur olay? Neden bu kadar kendimizi bulduk yahu, bi duralim, toplumsal isteriye yol açtı film. sanki film kusursuz, hiç hatası, eksiği, gediği yok, mal bulmuş mağribi gibin saldırdık. Herkes havuçlu tarçınlı kek manyağı oldu, bir kere dönüp de eski Türkçe şarkı dinlememişler "vaay çok sıkı müzik"çi oldu. Noluyoruz??

Hayır yani, Hıncal'a da katılıyorum. Ne agliycam lan ben bu filmde diyorum? Ne aşkıymış bu diyorum? Ne o adam ıssızmış, gitmiş, kızı terketmiş. E, iyi bok yemiş! Kendi etmiş kendi bulmuş, ne ağlıycam ben. Hem arasaymış ya kızı o zaman madem özledi. Haa ama dötü yok di mi, o zaman kimse konuşmasın büyük aşk büyük aşk diye, yemezler! Bi graffiti vardı bi ara, "Leyla senin icin dağları delerim, çöllerden geçerim. Cumartesi görüşürüz (eğer yağmur yağmazsa)" diye. Hah işte bu ıssız adamın aşkı da o hesap, soğan aşkı, tırt biraz. Ayrıca Oray Eğin'i pek sevmem ama azcık ona da katılıyorum, biraz gizli gey gibi geldi bana alperciğimiz.

Yaa iste boyle, bi içimi dokeyim dedim firatcim cunku boyle kuslar, bocekler, lay lay lay edebiyatlari bende biraz alerci yapıyor. Bir kadının en onemli gorevi olan uzerine ciy damlası düşmüş kırmızı gül romantikliğini ben kıvıramıyorum nedense. Zaten de bu da erkeklerin kafasındaki bir urban legend, değil mi?

Ayrıca taamen atıyorum biri bana gelip, "avcumun çizgilerini hisset, ben ben değilim" falan diye sevişmeye kalksa manyak mısın lan der, kafasına vururum bi şeylen. Ama tabi ben ayuyum biraz sanirim. Türk halkı milletçe çok nazikmiş meğer, ince ruhlu insanlarmışız biz.

Neyse ne.

Aslında, böyle bıkmamıştım filmden ilk çıktığımda, vasatın üzerinde bulmuştum hatta. Hoş bir seyirlik lay lay lay diyordum, ah bir de şu iç kıyıcı sahte diyaloglar olmasaymış keşke falan diyordum ama artık fenalik bastı içime beaaaa, göz pınarlarınız kurudu yahu ağlamaktan, yeteeeeer!

Gidin sevgilinize bi çiçek alın, bi bişey yapın madem o kadar duygusalsınız. Aaaa!

Oh be. Rahatladım.

dipnot: ha ayrıca, herkes tartışıyor, madem öyle fikrimi söyleyeyim. çocuk alperden diye düşünen arkadaşlara: amma arabeskmişsiniz yahu! içinizdeki yeşilçam aşkı kabardı adetaa. cocuk bence alperden falan değil, aynen de dediği gibi kocasından. ve filmin ortasında adanin soyleyeceği ama vazgectiği sey ise basit bir "seni seviyorum" olmasın sakın?

No comments: