Tuesday, December 9, 2008

yerli dizilerden hoşlanmama sebepleri

Simdi bugun eve geldim, napsam napsam, hadi tv'yi acayim dedim. actim, bi bok yok cok afedersin. komedi mak bile sacmalamakta, ki kendisi zaten sacma komik dizileriyle meshur bi beldemiz. onda bile bi seycik yok. e naptim, kazayla şov tivisine bastim, aneee yerli dizi. haydi dedim, zamanidir, yerli dizi kulturumu gelistireyim, tamamen atiyorum ileride dizi senaristligi piyasasina falan atilirim belki. dedim.

tv'de dudaktan kalbe. eh iyi ne hos. bi yandan internet bak, bi yandan tv'ye bak, nasilsa dizi uzasin diye bi laf ancak 15 dakikada soylenebiliyor. onun disinda melul melul bakiyorlar. daha onceki binbir gece tecrubemden biliyom, hem zaten musterihim de cunku hic kimse sehrazat kadar uzun bakamaz ve o kadar miymiy olamaz.

yanilmisim. lamia da sehrazatla yarisirmis miymiylikta. bu miymiy kizlara neden tum erkekler asik oluyo bu dizilerde? hey allam yareppim yahu. biri de kalksin delikanli bi kiza asik olsun, kahrolsun miymintilik desin yahuç

neyse işte demem odur ki, basladik seyretmeye. ve baslar baslamaz tekrar hatirladim, ben neden yerli dizi seyretmiyodum diye. nedir oyle garip garip zum'lar falan, sanki düğün videosu çekiyolarmiş gibi. yani, ben bugun dugun videosu çeksem, öyle zum'lara girmem. tercih meselesi tabi, ne diyelim.

sonra 15 dakikaya sigabilecek dizi, melul melul bakismalar neticesinde, baya bir surdu. oh bitti derken, grey's anatomy cakmasi, dohtorlar basladi. aneeem, ne kadar arastirmaci bi gece oluyor, bunu da seyretmeliyim dedim tabi ben. ama zum olayi bu dizide iyice abartmisti. sadece zoom in degil, zoom out, zoom in, tekrar out diye diye ilk kez bir dizi bana araba tutmasi yasatti.

hayir bi de diyaloglar da bi sacma, dohtorluktan anlamiyos diye, taamen atiyorum ama hepitomolog mefistoloji gibi acaip acaip, uydurukumsu kelimeleri cumle icinde kullaniyolar sanki. halbuse orcinali fena deeldi bu dizinin, garip.

kendimi pek sinikil, pek ecnebi özentisi gibi hissettim bak bir an. ama napiim. hem bak, sezarin hakki sezara... ikinci bahar ne guzeldi mesela, neden bir daha oyle bi dizi olmadi da hep boyle kotu kamera, kotu oyunculuk, kotu replik garabet garabet seyler var?

ahahahaha bi de ne geldi aklima bak firat, bu dizide (dudaktan kalbe dizisinde) simdi veraset davasi oluyodu taam mi? kapida da pankartli bir insan grubu: yok "Lamia cocugu alsin!" yok "Çocuk kemal bilmemnennindir!" ahahahahah, neresi acebağ burasi, yuesey mi, mahkeme onlerinde protestocu gruplar falan? bi de bana ecnebi ozentisi diyon ha, püüü.

neyse ya, vazgectim ben, dizi senaristligi bana gore degil.

bi lost yazmicaksam batsin uleyn bu dunya!

No comments: